Меню сайту

Форма входу

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Козіївський дошкільний навчальний заклад ( ясла – садок )


Субота, 15.12.2018, 06:24
 
 

 

Використання музичної гри в навчально-виховному процесі. 

Музичну гру здавна успішно використовують з метою інтенсифікації процесу навчання і виховання дітей, особливо дошкільного та молодшого шкільного віку. Музична гра дітей – це полідіяльнісна модель, у якій інтегруються гра, навчання, праця, спілкування, експериментування для спрямування особистості на досягнення нового результату. Вона ж є моделлю такого навчально-виховного процесу, де звичайні завдання стають бажаними і творчими завдяки багатьом можливим ролям, функціям, ігровим подіям, діям, шляхам слідування мети, а головне – створенню щораз нових і цікавих продуктів.

Музична гра може бути формою організації навчання, методом набування і закріплення знань, засобом виховання морально-вольових якостей. Практика показує, що будь-яке завдання у музичному мистецтві діти сприймають як гру. Діалектика музичної гри полягає у тому, що за її очевидною розважальністю, забавлянням – сувора підпорядкованість обраному педагогічному задуму, про який діти можуть і не здогадуватися, граючи з радістю, творячи від душі. Педагогу ж відомо, які цілі реалізує кожен елемент ігрових завдань, які дії можна очікувати від дітей кожної вікової групи, які музичні матеріали подавати у вигляді гри, як організувати процес ігрового спілкування, як послідовно ускладнювати рекомендовані вправи, аби створити умови для повноцінного художнього розвитку дітей. Така спрямована в навчально-виховне русло музична гра допоможе дітям ознайомитися у дії з новими поняттями, позбавить нудного заучування певних формулювань та забезпечить формування готовності до впровадження набутих знань у творчості.

Ігрові правила у такій музичній грі мають бути спрямовані на те, щоб виявити, хто:

а)генерує найкращі ідеї – в обмеженому умовами, метою і завданням гри діапазоні;

б)швидше, оригінальніше та ефектніше виконує завдання;

в)найповніше проявляє свої творчі здібності.

Переможцям гри слід надати право здійснити «призові» музично-естетичні дії: наприклад, отримати «скрипковий ключ» і «відчинити двері музиці», диригувати дитячим оркестром, замовити виконання улюбленого твору, бути ведучим нової гри або її автором тощо.

У музичних іграх діти використовують знання й уміння, які отримали на музичних заняттях або уроках музичного мистецтва, у процесі вивчення інших дисциплін, аналізу власного життєвого досвіду й інших доступних джерел інформації.

Найкращі педагоги постійно використовують музичні ігри на заняттях з музики та уроках музичного мистецтва. Упровадження музичної гри в освітню практику дає змогу змінити одноманітну навчальну роботу репродуктивного характеру на цікаву і привабливу. При цьому гра не має вигляду суто розваги або перепочинку від інтелектуальної праці. З огляду на це можна стверджувати, що така форма музичного заняття або уроку є не лише можливою чи доцільною, а й, що дуже важливо, культурно ціннісною.

 
 
 

Музика як засіб всебічного розвитку дитини



                 Великий радянський композитор Д. Д. Шостакович відзначив «У горі і радості, у праці та на відпочинку - музика завжди з людиною. Вона так увійшла в наше життя, що її приймають як щось належне, як повітря, яким ми дихаємо не замислюючись, не помічаючи ... На скільки б біднішим став би світ, втративши своєрідність мови , яка допомагає людям краще розуміти один одного ».

 

                   Аматорами і знавцями музики не народжуються, підкреслював композитор, а стають. Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства, багато в чому залежить те,  що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.

                    Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.

                     Вже відомо, що найкраще виявляються музичні здібності. Два основні показники музикальності, емоційна чуйність і музичний слух, проявляються в перших же місяцях життя дитини. Малюк здатний емоційно відгукуватися на веселу або спокійну музику. Він зосереджується, затихає, якщо чує звуки колискової. Коли навіть лунає весела, танцювальна мелодія, змінюється вираз його обличчя, пожвавлюється рух.
        Науковцями встановлено: дитина здатна розрізняти звуки по їх висоті вже в перші місяці свого життя. Особливо очевидний цей факт, у тих, хто стали професійними музикантами. Вражаючі здібності проявив Моцарт у чотири роки, він грав на органі, скрипці, а в п'ять років вже створював перші твори.
             Мета впливу музики на виховання дітей - це залучення музичної культури в цілому. Вплив музики на формування особистості дитини,та на розвиток творчої діяльності дітей дуже велика. Музика, як і будь-яке мистецтво здатне впливати на всебічний розвиток особистості дитини, спонукати до морально-естетичних переживань, вести до перетворення навколишнього,до активного мислення. Загальне музичне виховання має 
відповідати основним вимогам: бути загальним, що охоплює всіх дітей і всебічним, тобто гармонійно розвивати всі сторони формування особистості дитини

             Часто дорослі ставлять запитання: «Навіщо долучати дитину до музики, якщо у неї немає яскравих проявів?» Висновки про музичність дитини можна робити лише після того, як вона отримає правильне і належне музичне виховання та навчання.
              Всебічність музичного виховання виступає як один з ефективних шляхів морального збагачення,формування особистості дитини. Вплив музики об'єднує дітей в єдиному переживанні, стає засобом спілкування між дітьми.
                 Музичний досвід дітей ще дуже малий, але він може бути досить різноманітним. Майже всі види музичної діяльності на первинних засадах доступні дітям, вони забезпечують різнобічність музичного та загального розвитку особистості дитини. Через виховання естетичного ставлення до навколишнього світу, через розвиток здібностей, емоційного співпереживання почуттів і думок, виражених у творах, дитина входить в образ. Вплив музики спонукає її до «чудової здатності радіти за інших, переживати за чужу долю, як за свою».
         Дитина, спілкуючись з музикою, розвивається всебічно, вдосконалюється фізичний вигляд дитини, встановлюються гармонійні зв'язки. У процесі співу розвивається на тільки музичний слух, але і співочий голос, а, отже, і голосовий руховий апарат. Музично ритмічні рухи спонукають до правильної постави, координації рухів, їх гнучкості й пластичності.
                Дитина здатна відчувати характер, настрій музичного твору, співпереживати почутому, виявляти емоційне ставлення, розуміти музичний образ, помічати хороше і погане, долучатися тим самим до різних видів художньої діяльності. Діти також здатні вслухатися, порівнювати, оцінювати найбільш яскраві і зрозумілі музичні явища. 

 


               

 

Розвиток музичного слуху,та відчуття ритму в дитини

 Музичне виховання відіграє важливу роль в гармонійному розвитку дитини:

-виховання любові та цікавості до музики;

-розвиток музичного сприйняття,та музичного слуху;

-знайомство дітей з різноманітними музичними творами;

-розвиток творчої активності;

-розвиток рівноваги,покращення орієнтації у просторі,розвиток дихання;

-виховання та формування музичного смаку дитини;

-виправлення низки мовленнєвих недоліків.

 Рання поява музичних здібностей у дитини говорить про необхідність почати музичний розвиток дитини.Не опускайте руки якщо спів,або рухи дітей далекі від ідеалу,систематичні заняття обов’язково дадуть позитивний результат.Важливу роль відіграє спілкування вашої дитини з музикою,але не забувайте допомогти дитині зрозуміти її зміст,характер,та тим самим створити в уяві певну картину.                                             

Співайте з дитиною пісні,допомагаючи тим самим запам’ятати текст,попросіть заспівати та одночасно прохлопати в дололі ритмічний малюнок пісні.Якщо в дитини не виходить не засмучуйтесь,та не опускайте руки.Почніть з простішого.Нехай дитина декілька раз заспіває пісеньку,після чого попросіть прохлопати ритмічний малюнок пісеньки,тим самим виконавши пісеньку долонями.Ця легка вправа обов’язково приведе до високих результатів.

 

 

 

Кожен від природи музикальний.

 

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz